Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 72, listelenen: 5-24
-
Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Çalışanlarının Algıladıkları Otokratik ve Demokratik Liderlik Tarzlarının Performans Düzeylerine Etkisi: İstanbul İli Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2022)İşgörenlerin performans düzeyi otel işletmelerinin başarısında önemli bir role sahiptir. Performans düzeyini etkileyebilecek en önemli unsurlardan biri de yöneticilerin benimsedikleri liderlik tarzıdır. Buna bağlı olarak ... -
Borsa İstanbul 100 Endeksine Etki Eden Makroekonomik Faktörlerin İncelemesi
(International Balkan Üniversity, 2022)Literatürde pay senedi fiyatları veya getirileri ile makroekonomik faktörler arasındaki ilişkiyi inceleme konusu yapmış olan çalışmalar incelendiğinde; gelişmiş ülkeler ile ilgili olan çalışma sayısının gelişmekte olan ... -
Borsa İstanbul’da İşlem Gören Turizm Şirketlerinin Performanslarının Değerlendirilmesi: Lokanta ve Oteller Üzerine Bir Uygulama
(2018)Turizm sektörü hızlı büyüyen ve önemi artan sektörlerden bi-ridir. Turizm sektörü çok sayıda alt sektörden oluşmuştur. Turizm sektörünün ekonomik kalkınmaya, gelir adaletsizliğinin giderilme-sinde ve istihdam üzerinde ... -
Comparative assessment of quality parameters and bioactive compounds of white and black garlic
(Springer, 2022)Quality parameters and bioactive compounds of two white garlic samples from two regions of Turkey (Gaziantep and Kastamonu) and five commercial black garlic samples were investigated. It was found that the black garlic ... -
Complex Coacervatıon of Chıckpea Proteın Isolate and Pectın: Effect of Bıopolymer Ratıo and ph
(Gıda Teknoloji Derneği, 2022)Complex coacervation is an up-and-coming encapsulation technique widely working in the medicinal, food, agriculture, and textile industries. This study investigated the effect of biopolymer ratio and pH on the complexation ... -
Covid 19 Pandemi Sürecinde Otel Yöneticilerinin Sergiledikleri Liderlik Davranışları: İstanbul Örneği
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)Araştırmanın temel amacı, Covid 19 Pandemi sürecinde otel yöneticilerinin sergiledikleri liderlik davranışların belirlenmesidir. Bu amacı gerçekleştirmek için İstanbul ilinde faaliyet gösteren sekiz adet beş yıldızlı otel ... -
Current Cloud-Based Software Services Used in Online Marketing of Hotels in Turkey
(Yaşar Üniversitesi, 2021)Hotels need new technologies in order to spread their knowledge and establish superiority over their competitors by creating strategies in a fast, efficient, and secure manner in complex processes. Cloud-based software ... -
Destinasyon çekim ve rekabet gücünde turistik ürün özellikleri
(SRA Academic Publishing, 2022)GİRİŞ Ürün, insanların ihtiyaçlarına yönelik sunulan tüm mal ya da hizmetler olarak ifade edilmektedir (Kozak, 2008:125). Turizm endüstrisinde diğer sektörlerden ayrı olarak ortada net bir ürün olmadığından literatürde ... -
Destinasyon Tercihinde Somut Olmayan Kültürel Miras Değerlerinin Önemi: Uluslararası Kültür Turistleri Üzerine Bir Uygulama
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2018)Araştırmanın konusunu, son zamanlarda dikkat çeken ancak literatürde sınırlı sayıda çalışmanın bulunduğu somut olmayan kültürel miras değerleri ve kültür turisti tipolojileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, somut ... -
Determining the Quality and Storage Stability of Pomegranate (Punica granatum L.) Seed Oil with Accelerated Shelf-Life Approach
(Turkish Science and Technology Publishing, 2022)Pomegranate (Punica granatum L.) is a fruit that grows in most tropical and subtropical regions. It has 52% aril, consisting of 78% juice which is used as; juice, molasses, jam, wine, and dried kernels. Potential health ... -
Dijital Pazarlama Yöneticilerinin Bakış Açısıyla En Uygun Otel Seçimi: Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) ve PROMETHEE Yaklaşımı
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)İnternetin yaygınlaşması turizmde e-ticaretin hızlı bir biçimde gelişmesini sağlamıştır. Turistlerin tatil kararlarını vermede çeşitli fırsatlar sunarak önemli hale gelen çevrimiçi deneyim paylaşım ... -
Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği
(Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)Bu çalışmanın amacı, Portakal Çiçeği Karnavalına katılan bireylerin destinasyon imajı algılarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisini belirlemek ve karnaval katılımcılarının çeşitli özellikleri bakımından destinasyon ... -
Evaluation of Local People's Perspective on Rural Tourism: Sample of Tekirdağ Province
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2020)The main purpose of this study is to determine the positive or negative rural tourism perception of the people living in the villages where rural tourism education was given by Tekirdag Metropolitan Municipality and it is ... -
Fast Food Kültürüne Yöresel Bir Dokunuş: İskenderun Döneri Tercihine Etki Eden Faktörler
(2018)Bu çalışmada, popülerliği her geçen gün daha da artan ve yurt içi ve yurt dışı birçok farklı yerde tüketicilerin hizmetine sunulan İskenderun dönerinin tüketici özelliklerinin ve tüketicilerin İskenderun döneri tercihlerine ... -
Festival Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesi: Adana Şalgam ve Kebap Festivali Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)Festivaller, yapıldığı destinasyonlarda ikamet eden yerel halka ferdî ve sosyal yararlar sağlamakta, turistik hareketlilik yaratarak destinasyonun imaj oluşumunda önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada da festivallerin ... -
Festival Memnuniyeti ile Kültürel Etkileşim Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali Örneği
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Festival katılımcılarının en önemli motivasyonlarından biri kültürel etkileşimdir. Katılımcıların festival memnuniyetleri ise geri gelme ve tavsiye eğilimlerini etkileyerek festivalin sürdürülebilirliği açısından büyük ... -
Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Çalışmada destinasyonun turizm bazında bölgesel kalkınmada etkin olup olmadığı festival turizmi üzerinden ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışma alanı olarak Mersin’in Silifke ilçesi belirlenmiştir. Silifke’de her yıl düzenlenen ... -
Geçmişten Günümüze Farklı Bir Lezzet: Hatay Ceviz Reçeli (Tatlısı)
(2018)Her toplumun kendine özgü mutfak kültürü bulunmaktadır. Mutfak kültürünün oluşmasında doğal çevre ve geçmiş medeniyetler ile etkileşim etkili olmaktadır. Tarihi ve kültürel zenginliğinin yanı sıra, doğal güzellikleriyle ... -
Hatay İli 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri yiyecek içecek bölümü organizasyon yapıları üzerine bir inceleme
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2016)Bu çalışma Hatay ilindeki turistik otellerin yiyecek içecek bölümü örgütlenmesini ortaya koymaya yönelik tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırma ildeki otellerin üst ve orta düzey yöneticileriyle yapılan görüşmelerle ... -
Hatay İlinde Faaliyet Gösteren Yiyecek İçecek İşletmelerini Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Değer ve Fiyat Uygunluğunun Gıda Güvenliği Algısı Üzerindeki Etkisi
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2023)Turistler açısından yiyecek içecek işletmelerindeki gıda güvenliği algısı, destinasyonların başarısı ve yoğun rekabet ortamında işletmelerin üstünlük sağlaması açısından önemli bir faktör olarak görülmektedir. Bu bakımdan ...