Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği
(Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)
Bu çalışmanın amacı, Portakal Çiçeği Karnavalına katılan bireylerin destinasyon imajı algılarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisini belirlemek ve karnaval katılımcılarının çeşitli özellikleri bakımından destinasyon ...
Açık alan rekreasyonu olarak yamaç paraşütü etkinliğine katılanların motivasyonları ve etkinlik memnuniyetlerinin belirlenmesi: Arsuzfest örneği
(Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın temel amacı, Hatay’ın Arsuz ilçesinde 7-8-9 Eylül 2018 tarihlerinde, Arsuz Doğa ve Su Sporları Festivali (Arsuzfest) sırasında gerçekleşen, yamaç paraşütü etkinliği katılımcılarının demografik özelliklerinin, ...
Hizmetkâr Liderlik Davranışının Örgütsel Özdeşleşme ve İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Restoran Çalışanları Üzerinde Bir İnceleme
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın temel amacı yiyecek içecek işletmeleri çalışanlarının yöneticilerinde algıladıkları hizmetkâr liderlik davranışının iş performansı ve sahip oldukları örgütsel özdeşleşme düzeyi üzerindeki etkisini belirlemektir. ...
Restoran Çalışanlarının Hizmetkâr Liderlik Algıları ile İşe Adanmışlık Düzeyleri Arasındaki İlişki
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, birinci sınıf restoran işletmesi çalışanlarının yöneticilerine yönelik hizmetkâr liderlik algıları ile işe adanmışlık duygusu arasındaki ilişkileri belirlemektir. Yöntem – Bu amacı ...
Festival Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesi: Adana Şalgam ve Kebap Festivali Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)
Festivaller, yapıldığı destinasyonlarda ikamet eden yerel halka ferdî ve sosyal yararlar sağlamakta, turistik hareketlilik yaratarak destinasyonun imaj oluşumunda önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmada da festivallerin ...
Yiyecek İçecek İşletmeleri Çalışanlarının Yöneticilerinde Algıladıkları Liderlik Davranışı ile İşten Ayrılma Niyetleri Arasındaki İlişki
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)
Özellikle emek yoğun, personel devir hızının fazla ve üretimle tüketimin eş zamanlı olduğu yiyecek içecek işletmelerinde çalışanların işten ayrılma niyetleri işletmelerin başarısı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu ...
Şeb-i Arus Törenlerine Katılan Yerli Turistlerin Kültür Turisti Tipolojileri
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, Şeb-i Arus törenlerine katılan yerli turistlerin, kültür turisti tipolojilerinin tespit edilmesi ve kültür turisti tipolojilerinin turistlerin demografik özellikleri bakımından farklılaşıp ...
Festival Turizminin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi: Silifke Uluslararası Müzik ve Folklor Festivali
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)
Çalışmada destinasyonun turizm bazında bölgesel kalkınmada etkin olup olmadığı festival turizmi üzerinden ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışma alanı olarak Mersin’in Silifke ilçesi belirlenmiştir. Silifke’de her yıl düzenlenen ...
Algılanan Liderlik Tarzının Tükenmişlik Düzeyine Etkisi: Çanakkale Otel İşletmelerinde Bir Araştırma
(Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019)
Bu araştırmanın temel amacı çalışanların otel yöneticilerinde algıladıkları liderlik tarzlarının tükenmişlik düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmada liderlik tarzları olarak çalışan, üretim ve değişim odaklı liderlik ...
Şarap Turizmi’ne Yerel Halkın Bakış Açısı: Hatay Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)
İnsanların şaraba olan merak ve ilgisi, şarap üretim süreci, şarap kültürü ve bölgesel çekim etkisiyle şarap turizmi dünyada ilgi çeken bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Bu çalışmada alternatif turizm türlerinden biri ...