Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Elanur
dc.contributor.authorÜnlüönen, Kurban
dc.date.accessioned2021-12-27T07:52:17Z
dc.date.available2021-12-27T07:52:17Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationŞahin, E., Ünlüönen, K. (2021). Adana’nın Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı Gastronomi Teması Kapsamında Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(2), 1204 - 1231. https://doi.org/10.21325/jotags.2021.836en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2021.836
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/1978
dc.description.abstractÇalışmada, Adana’nın UNESCO yaratıcı şehirler ağı kapsamında “Gastronomi şehri” olarak seçilme ihtimalini ortaya koymak hedeflenmektedir. Veri toplama yöntemi olarak görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Adana’da turizm ve yiyecek içecek sektörü içerisinde yer alan kurum ve kuruluşlarda çalışan bireyler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu, kartopu örnekleme yöntemiyle seçilen, Adana’da faaliyet alanları turizm ve yiyecek içecek sektörü olan kurum ve kuruluşlarda gastronomi turizmine yönelik çalışan bireylerden araştırmaya katılmaya gönüllü olanlar arasından 19 katılımcı oluşturmaktadır. Görüşmeler 30 Nisan ile 20 Mayıs 2021 tarihleri arasında e-postalar ve telefon görüşmeleri aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Tüm katılımcılar UNESCO yaratıcı şehirler ağı hakkında bilgi sahibidir. Adana, gastronomi şehri olmak için 2019 yılında başvuru yapmış ancak seçilememiştir, 2021 yılı başvurusu için hazırlanılmaktadır. Adana gastronomi turizmi açısından zengin mutfak kültürüne sahip olmakla birlikte bu alanda gerçekleştirilen faaliyetlerle de öne çıkmaktadır. Adana kebap özellikle tanıtılan yerel yiyecekler arasında yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractIn the study, it is aimed to reveal possibility of Adana being selected as "Gastronomy city" within scope of UNESCO creative cities network. Interview form was used as data collection method. Population of research consists of individuals working in institutions, organizations in tourism and food-beverage sector in Adana. The sample group consists of 19 participants who volunteers to participate in research, individuals who work for gastronomy tourism in institutions, organizations in tourism and food and beverage sector in Adana, selected by snowball sampling method. Interviews were conducted between 30 April-20 May 2021 via e-mails and phone calls. Descriptive analysis was used to analyze the data. All participants know UNESCO creative cities network. Adana applied to be gastronomy city in 2019 but wasn't selected, it is being prepared for 2021application. Adana not only has rich culinary culture in gastronomic tourism, but also stands out with the activities carried out. Adana kebab is one of the most popular local foods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2021.836en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdanaen_US
dc.subjectGastronomi turizmien_US
dc.subjectGastronomi şehrien_US
dc.subjectGastronomy tourismen_US
dc.subjectGastronomy cityen_US
dc.titleAdana’nın Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı Gastronomi Teması Kapsamında Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Adana Under The Gastronomy Theme of The Unesco Creatıve Cities Networken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesi -- Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1204en_US
dc.identifier.endpage1231en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorŞahin, Elanur
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster