Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 43, listelenen: 22-41
-
Leadership Style and Its Relationship With Employee’s Organizational Identification: Evidence From the Hotel Businesses in Turkey
(Business and Management Studies: An International Journal, 2020)This study aims to identify the relationships between democratic, autocratic, and laissez-faire leadership behaviours perceived by the five-star hotel employees for their managers and their organizational identification ... -
The mediation effect of destination image on the relationship between local cuisine elements and destination selection: The case of Hatay
(Journal of multidisciplinary academic tourism, 2023)This study aims to empirically test a model linking destination image, destination selection, and local cuisine elements. The study also analyzes the mediating effect of destination image on the relationship between local ... -
Online Yemek Siparişi Veren Tüketicilerin E-Güven, E-Memnuniyet ve Esadakat Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Hatay Örneği
(Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2022)Çevrimiçi ortamda yemek hizmeti sunan işletmelerden yemek siparişi veren tüketicilerin e-güven, e-memnuniyet, e-sadakat düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaç ... -
Otel Çalışanlarının Algıladıkları Dönüşümcü Liderlik Davranışının Çalışma Yaşam Kalitesi ve İş Performansı Düzeylerine Etkisi: İstanbul Örneği
(Güncel turizm araştırmaları dergisi, 2022)Bu araştırmanın amacı otel çalışanlarının dönüşümcü liderlik algılarının çalışma yaşam kalitesi ve iş performansı düzeylerine etkisini belirlemektir. Bu doğrultuda İstanbul’da hizmet veren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde ... -
Otel İşletmeleri Çalışanlarının Algıladıkları Liderlik Tarzının Performans Düzeyine Etkisi: Antalya Örneği
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın temel amacı otel işletmelerinde görev yapan çalışanların yöneticilerinde algıladıkları üretim, değişim ve çalışan odaklı liderlik algılarının sahip oldukları iş performansı düzeyine etkisini ölçmektir. ... -
Otel İşletmeleri Çalışanlarının Algıladıkları Otantik Liderlik Davranışının Psikolojik Sözleşme ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Antalya Örneği
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Bu araştırmanın temel amacı otel işletmeleri çalışanlarının yöneticilerinde algıladıkları otantik liderlik davranışının psikolojik sözleşme ve işten ayrılma niyeti düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini ... -
Presenteizmin Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisi: Adana İlinde Faaliyet Gösteren Yiyecek-İçecek İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)Presenteizm, bir kişinin kendini fiziken ya da ruhen iyi hissetmemesine rağmen yaptığı işe devam etmesi sonucu ortaya çıkan bir olumsuzluktur. Örgütsel Bağlılık ise örgüt ile çalışanlarının değer ve çıkarlarının birleşmesi ... -
Restoran Çalışanlarının Hizmetkâr Liderlik Algıları ile İşe Adanmışlık Düzeyleri Arasındaki İlişki
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, birinci sınıf restoran işletmesi çalışanlarının yöneticilerine yönelik hizmetkâr liderlik algıları ile işe adanmışlık duygusu arasındaki ilişkileri belirlemektir. Yöntem – Bu amacı ... -
The role of organizational commitment in the relationship of strategic talent management and sustainable competitive advantage
(Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 2021)The purpose of this research is to reveal the relationship between strategic talent management and sustainable competitive advantage and to investigate whether the organizational commitment plays a role in this relationship ... -
The Role of Organizational Commitment In The Relationship of Strategic Talent Management and Sustainable Competitive Advantage
(Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 2021)The purpose of this research is to reveal the relationship between strategic talent management and sustainable competitive advantage and to investigate whether the organizational commitment plays a role in this relationship ... -
Şarap Turizmi’ne Yerel Halkın Bakış Açısı: Hatay Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)İnsanların şaraba olan merak ve ilgisi, şarap üretim süreci, şarap kültürü ve bölgesel çekim etkisiyle şarap turizmi dünyada ilgi çeken bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Bu çalışmada alternatif turizm türlerinden biri ... -
Şeb-i Arus Törenlerine Katılan Yerli Turistlerin Kültür Turisti Tipolojileri
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Şeb-i Arus törenlerine katılan yerli turistlerin, kültür turisti tipolojilerinin tespit edilmesi ve kültür turisti tipolojilerinin turistlerin demografik özellikleri bakımından farklılaşıp ... -
Şef Adaylarının Meslekteki İlk Yıllarına İlişkin Tutumlarında, Öz Yeterlilik ve Benlik Saygısının Rolü
(Journal of gastronomy, 2023)Bu araştırma, erken yetişkinlik dönemindeki ön lisans ve lisans öğrencilerinin mesleki tutum, öz yeterlilik algıları ve benlik saygısı ile olan ilişkisini araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, çalışmada şef adaylarının ... -
Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Şehir pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin pazarlanmasından daha karmaşık bir sürece sahiptir. Bu çalışma, konuyuturizm açısından ele almıştır. Destinasyon imajı algısının tespit edilmesi şehir pazarlamasında ... -
Tekirdağ Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Dünyanın en önemli mutfak kültürlerinden Türk mutfağının, geçmişten günümüze uzun bir tarihe sahip olduğu bilinmektedir. Tekirdağ ise konumu gereği sürekli bir geçiş noktası olması nedeni ile farklı medeniyetlerden mutfak ... -
Temalı Park Şirketlerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi: Dünyadaki ve Türkiye’deki Örneklerin Kıyaslanması
(OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2020)Temalı parkların turizm talebi artışında önemli rol oynamaya başladığı görülmektedir. Son yıllarda temalı parkların sayılarında artış gözlenirken, bu pazardaki rekabetin de arttığı görülmektedir. Temalı parklar, insanların ... -
Turizm Eğitimi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Turizm ve Etkilerine Yönelik Algıları: Hatay Örneği
(Journal of Gastronomy, Hospitality, and Travel, 2021)Turizm faaliyetleri her geçen gün ilerleme ve gelişme göstermektedir. Türkiye’nin en güneyindeki Hatay ili de turizm alanında devamlı büyüme gösteren şehirlerden birisidir. Bu ilerleme ve gelişmeler bazı etkileri beraberinde ... -
Uluslararası Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi Kapsamında Türkiye’nin Güçlü ve Zayıf Yönlerinin Değerlendirilmesi
(Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2021)Uluslararası rekabette yaşanan artış, turizm hedeflerini gerçekleştirmek isteyen destinasyonlar için rekabetçi güçlerin analizini, destinasyonu bekleyen fırsat ve tehditleri değerlendirmeyi zorunlu kılmaktadır. Alanyazında ... -
Yazılım Bilişim Sistemleri Yetkilileri Perspektifinden Otellerde Dijital Pazarlama
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2021)Turizm pazarlamasında geleneksel pazarlama araçlarının yerini teknolojik yazılımlar almaktadır. Bununla birlikte teknolojiyle dönüşen ve giderek şeffaflaşmak zorunda olan turizm pazarlamasında pazar payından yararlanan ... -
Yerli Turistlerin Algıladıkları Gastronomi İmajının, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakatine Etkisi: Hatay Örneği
(Turizm Akademik Dergisi, 2023)Destinasyonlar, turizm endüstrisinin sürekli değişen ve farklılaşan dinamikleri karşında, turist istek ve beklentilerini karşılayabilmek için, çekicilik yaratan stratejiler uygulamaktadır. Bu açıdan önemli çekicilik bileşeni ...