İnşaat Mühendisliği
Recent Submissions
-
Keban baraj gölü seviyesinin bulanık mantık ve destek vektör makineleri yöntemleriyle tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Günümüz şartlarında su gereksinimi dünya nüfusunun artmasıyla gittikçe artarken ne yazık ki su kaynakları da azalmaktadır. Bu nedenle su havzalarının ve de bilhassa baraj göllerinin korunması ve iyi yöneltilmesi oldukça ... -
Makro sentetik fiber lif kullanımının betonarme kirişlerin davranışı üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmada, katkı malzemesi olarak makro sentetik fiber (MSF) lif kullanımının betonarme kirişlerin davranışları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla; hacimce %0, %0,4 ve %0,6 MSF oranlarına sahip toplam 6 adet ... -
Klasik ve bulanık mantık modelleme yöntemleri ile Yarseli baraj hazne hacminin tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2017)Baraj hazne hacim değişimlerinin belirlenmesi; baraj haznesi yönetimi, hidrolik yapıların tasarımı, hidroelektrik enerji üretimi, taşkın zararları azaltılması, baraj rezervuarında navigasyon (iç su yolu taşımacılığı) olarak, ... -
Yanal yüklü helisel kazık davranışının laboratuvar deneyleriyle araştırılması
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Helisel kazıklar; yapıdan gelen yükleri güvenli bir şekilde taşıyabilmek için zeminlere dönme hareketiyle yerleştirilerek uygulanan bir çelik temel sistemidir. Helisel kazıklara, doğrudan bir yanal yük uygulandığında ya ... -
Günlük buharlaşma miktarının yapay sinir ağları metotları ve klasik yöntemlerle tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Buharlaşma, hidrolojik ve meteorolojik çalışmaların önemli bir parametresi olarak karşımıza çıkmaktadır. Buharlaşma tahmininin doğru yapılması ise su kaynaklarının geliştirilmesi, kontrol edilmesi ve yönetimi gibi çeşitli ... -
İstanbul boğaz köprülerinin gelirlerinin tahmin edilmesi
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)İstanbul ili Türkiye'nin en kalabalık şehridir. Şehrin genişlemesi ile birlikte iki yaka arasındaki geçiş ihtiyacı da artmaktadır. Artan ihtiyaçlara bağlı olarak İstanbul şehrinde 3 adet köprü yapılmıştır. Bu köprülerden ... -
Yapılarda don derinliğinin incelenmesi
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Ülkemizdeki soğuk iklimlerin yaşandığı bölgelerde inşa edilen yapıların tasarımında, zeminde oluşan donma ve çözülmenin, yapının zemininde oluşturacağı olumsuz etki ve değişimler hesaba katılmalıdır. Özellikle yüzeysel ... -
Yığma yapıların güçlendirilmesinde plastik kompozit donatı kullanımı
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Dünyadaki birçok ülkede ve ülkemizde mevcut yapı stoğunun büyük bir bölümünü yığma yapılar oluşturmaktadır. Ülkemizde kırsal bölgelerde herhangi bir yönetmelik doğrultusunda hazırlanmayan ve bu haliyle kullanılmaya devam ... -
Yağış-akış ilişkisinin yapay zekâ teknikleri kullanılarak tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Su kaynaklarının kullanımı, korunması ve ekonomik ömrünün belirlenmesi amacıyla; yağış-akış verilerinin analiz edilmesi, yapılan analizler neticesinde elde edilen verilerden tahminler yapılması önemlidir. Bu sebeple ... -
Dolgu duvar-betonarme çerçeve arası esnek derzli bağlantı çeşitlerinin araştırılması
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Taşıyıcı olmayan dolgu duvarlar farklı nedenlerden dolayı betonarme çerçeve sistemlerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Özellikle düşey ve yatay taşıyıcı elemanlar arasında oluşturulan dolgu duvarlar, yapının yanal yük ... -
Yağış – akış ilişkisinin yapay sinir ağları ve otoregresif hareketli ortalamalar modelleri ile tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Su kaynaklarının daha verimli kullanılması, havza yönetimi ve afetlerin engellenmesi amacıyla yapılan su yapıları planlamasında, akış verilerinin tahmini büyük bir önem taşımaktadır. Planlama aşamasında kullanılacak verilerin ... -
Nehirlerdeki katı madde miktarının destek vektör makinesi modeli ile tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Akarsu yapılarında katı madde miktarının doğru bir şekilde tahmin edilmesi, su kaynaklarının mühendislik çalışmalarında belirgin bir öneme sahip olup, bu yapıların hassas bir şekilde tasarım ve projelendirilmesine bağlıdır. ... -
Zemin mekaniğinde endeks deneyleri için internet tabanlı bir uygulamanın geliştirilmesi
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Zeminlere ait fiziksel, boyutsal ve yapısal birtakım endeks özelliklerin saptanması, bir geoteknik mühendisliği çalışmasının en önemli adımlarından birini oluşturmaktadır. Zeminlere ait bu temel özellikler ise, belirli ... -
Yük taşımacılığında optimizasyon tekniklerinin karşılaştırılması
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2020)Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığının yaklaşık % 90’nı diğer taşımacılık sistemleri ile karşılaştırıldığında daha düşük altyapı maliyetlerine sahip karayolları taşımacılığı ile gerçekleştirilmektedir. Ülkemizde son ... -
Plak ve asmolen döşemelerin yapı maliyetine etkisinin araştırılması
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2017)Ülkemizde yaygın olarak asmolen ve plak tiplerde döşeme kullanılmaktadır. Tasarımcılar bu tipten birini çeşitli nedenlerle seçerken, bu tercihten dolayı oluşan maliyet farkı genellikle hesaplanmamaktadır. Öte yandan iki ... -
Hatay Amik Ovası Kumlu bölgesindeki yer altı suyu seviyesinin yapay sinir ağları yöntemi ile tahmini
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2017)Stratejik bir kaynak niteliğinde olan yeraltı suyundan ülkemizde içme-kullanma, tarımsal sulama ve sanayi maksatlı önemli miktarda çekim yapılmaktadır. Nüfus artışı ile birlikte toplam su tüketimi sürekli artmaktadır. Su ... -
Beton özelliklerinin elektromanyetik dalgalar yoluyla tespiti
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmada; betonun elektromanyetik karakteristiği incelenerek dört farklı çalışma yapılmıştır. İlk çalışmada lifli beton içerisindeki liflerin yönünün ve dağılımının tespitinin elektromanyetik dalga kullanılarak hasarsız ... -
Yığma tipi yapıların deprem etkisi altında aletsel veri ve hesaplamalara göre değerlendirilmesi
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2016)Türkiye’de yapıların çoğunluğunu yığma yapılar oluşturmaktadır. Yığma yapılar ağır olmaları, deprem gibi dinamik ve yatay yüklere dayanımlarının az olması nedeniyle, genellikle depreme dayanıklı yapılar olarak ... -
Kaza analizlerinde regresyon yöntemleri ile yapay zekâ tekniklerinin karşılaştırılması
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2019)Trafik kazalarının sayısının tahmin edilmesi ulaştırma politikalarının geliştirilmesine yön veren önemli çalışmalardandır. Makro düzeyde karayollarında meydana gelen kaza sayısı üzerinde etkili olan birçok değişken mevcuttur. ... -
Coğrafi bilgi sistemi tabanlı optimizasyon analizleri için çok türlü taşımacılık güzergâhlarının oluşturulması
(İskenderun Teknik Üniversitesi / Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, 2019)Çok türlü taşımacılık güzergâhlarının harita üzerinde oluşturulması, en doğru optimizasyon sonuçlarına ulaşmak için önemlidir. Haritalar üzerinde mevcut yollar dikkate alınarak çizilen karayolları, demiryolları güzergâhları ...