Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCinnioğlu, Hasan
dc.contributor.authorGündoğdu, Menekşe
dc.date.accessioned2022-12-21T12:32:33Z
dc.date.available2022-12-21T12:32:33Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationCinnioğlu, H., Gündoğdu, M. (2022). Online Yemek Siparişi Veren Tüketicilerin E-Güven, E-Memnuniyet ve Esadakat Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Hatay Örneği. Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online), 5(1), 95 - 107.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2441
dc.description.abstractÇevrimiçi ortamda yemek hizmeti sunan işletmelerden yemek siparişi veren tüketicilerin e-güven, e-memnuniyet, e-sadakat düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle konuyla ilgili daha önceki çalışmalardan yararlanılarak kuramsal yapı oluşturulmuştur. Yargısal örnekleme yöntemiyle seçilen ve Hatay ilinde ikamet eden 455 kişiden Mayıs-Ekim 2021 tarihleri arasında anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde açımlayıcı faktör, frekans, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların e-güven ile e-memnuniyet arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki; e-güven ile e-sadakat arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki; e-memnuniyet ile e-sadakat arasında ise orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde, çevrim içi ortamda hizmet veren ve vermek isteyen işletmelerin, sürdürülebilir başarı ve kalıcı olabilmeleri için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the relationships between e-trust, e-satisfaction and e-loyalty levels of consumers who order food from businesses that provide online food service. In line with this purpose, first of all, a theoretical structure was created by making use of previous studies on the subject. Data were collected from 455 people residing in Hatay, selected by judgmental sampling method, between May-October 2021 by survey technique. In the analysis of the data, exploratory factor, frequency, correlation and regression analyses were used. As a result of the research, it’s been identified that there is a moderate and positive relationship between e-trust and e-satisfaction of the participants, a high and positive relationship between e-trust and e-loyalty, and a moderate and positive relationship between e-satisfaction and e-loyalty. As a result of the findings, various suggestions have been made for the sustainable success and permanence of the enterprises that provide and want to provide services in an online environment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherJournal of Gastronomy, Hospitality and Travelen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline yemek siparişien_US
dc.subjectE-Güvenen_US
dc.subjectE-Memnuniyeten_US
dc.subjectE-Sadakaten_US
dc.subjectOnline food orderingen_US
dc.subjectE-Trusten_US
dc.subjectE-Satisfactionen_US
dc.subjectE-Loyaltyen_US
dc.titleOnline Yemek Siparişi Veren Tüketicilerin E-Güven, E-Memnuniyet ve Esadakat Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Hatay Örneğien_US
dc.title.alternativeDetermining The Relationship Between E-Trust, E-Satisfaction and Eloyalty Levels of Consumers Ordering Online Food: The Sample Of Hatayen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Gastronomy, Hospitality and Travelen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesi -- Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorCinnioğlu, Hasan
dc.contributor.isteauthorGündoğdu, Menekşe
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster