Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUçar, Murat
dc.contributor.authorUçar, Emine
dc.contributor.authorİncetaş, Mürsel Ozan
dc.date.accessioned2022-12-29T07:10:35Z
dc.date.available2022-12-29T07:10:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationUçar, M., Uçar, E. & İncetaş, M. O. (2021). A Stacking Ensemble Learning Approach for Intrusion Detection System. Duzce University Journal of Science and Technology, 9 (4), 1329-1341. https://doi.org/10.29130/dubited.737211en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29130/dubited.737211
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/dubited/issue/64337/737211
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2498
dc.description.abstractIntrusion detection systems (IDSs) have received great interest in computer science, along with increased network productivity and security threats. The purpose of this study is to determine whether the incoming network traffic is normal or an attack based on 41 features in the NSL-KDD dataset. In this paper, the performance of a stacking technique for network intrusion detection was analysed. Stacking technique is an ensemble approach which is used for combining various classification methods to produce a preferable classifier. Stacking models were trained on the NSLKDD training dataset and evaluated on the NSLKDDTest+ and NSLKDDTest21 test datasets. In the stacking technique, four different algorithms were used as base learners and an algorithm was used as a stacking meta learner. Logistic Regression (LR), Decision Trees (DT), Artificial Neural Networks (ANN), and K Nearest Neighbor (KNN) are the base learner models and Support Vector Machine (SVM) model is the meta learner. The proposed models were evaluated using accuracy rate and other performance metrics of classification. Experimental results showed that stacking significantly improved the performance of intrusion detection systems. The ensemble classifier (DT-LR-ANN + SVM) model achieved the best accuracy results with 90.57% in the NSLKDDTest + dataset and 84.32% in the NSLKDDTest21 dataset.en_US
dc.description.abstractSaldırı tespit sistemleri (STS'ler), artan ağ verimliliği ve güvenlik tehditlerinin yanı sıra bilgisayar bilimlerinde de büyük ilgi görmüştür. Bu çalışmanın amacı, NSL-KDD veri kümesindeki 41 özelliğe bağlı olarak gelen ağ trafiğinin, normal veya saldırı olup olmadığını belirlemektir. Bu yazıda, ağ izinsiz giriş tespiti için bir istifleme tekniğinin performansı analiz edilmiştir. İstifleme tekniği, tercih edilebilir bir sınıflandırıcı üretmek için çeşitli sınıflandırma yöntemlerini birleştirerek kullanılan bir topluluk yaklaşımıdır. İstifleme modelleri NSLKDD eğitim veri seti üzerinde eğitilmiş ve NSLKDDTest+ ve NSLKDDTest21 test veri setleri üzerinde test edilmiştir. İstifleme tekniğinde temel öğrenenler olarak dört farklı algoritma ve istifleme meta öğrenicisi olarak bir algoritma kullanılmıştır. Lojistik Regresyon (LR), Karar Ağaçları (KA), Yapay Sinir Ağları (YSA) ve K En Yakın Komşu (KEYK) temel öğrenici modelleridir ve Destek Vektör Makinesi (DVM) modeli meta öğrenicidir. Önerilen modeller, doğruluk oranı ve sınıflandırmanın diğer performans metrikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Deney sonuçları istiflemenin saldırı tespit sisteminin performansını önemli ölçüde artırdığını göstermiştir. Topluluk sınıflandırıcısı (KA-LR-YSA + DVM) modeli, NSLKDDTest+ veri kümesinde %90.57 ve NSLKDDTest21 veri kümesinde %84.32 ile en iyi sonuçlara ulaşmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDüzce Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.29130/dubited.737211en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIntrusion detectionen_US
dc.subjectStackingen_US
dc.subjectSecurityen_US
dc.subjectEnsemble learningen_US
dc.subjectSaldırı tespitien_US
dc.subjectİstiflemeen_US
dc.subjectGüvenliken_US
dc.subjectTopluluk öğrenimien_US
dc.titleA Stacking Ensemble Learning Approach for Intrusion Detection Systemen_US
dc.title.alternativeSaldırı Tespit Sistemi İçin İstifleme Topluluk Öğrenme Yaklaşımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDüzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisien_US
dc.relation.journalDuzce University Journal of Science and Technology
dc.contributor.departmentİşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi -- Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1329en_US
dc.identifier.endpage1341en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorUçar, Murat
dc.contributor.isteauthorUçar, Emine
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster