Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürgen, Samet
dc.contributor.authorAltın, İsmail
dc.date.accessioned2024-01-10T08:49:34Z
dc.date.available2024-01-10T08:49:34Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationGurgen, S. Altin, I. (2022). Investigation of the Effect of the Regenerative Organic Rankine Cycle System on Decarbonization for a Bulk Carrier. Turkish Journal of Maritime and Marine Sciences, 8(2), 90 - 103. https://doi.org10.52998/trjmms.1086444en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org10.52998/trjmms.1086444
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trjmms/issue/73456/1086444
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12508/2960
dc.description.abstractShipping has a very important share in world trade. However, it has an inevitable effect on global greenhouse gas emissions. Therefore, there is a great motivation for the reduction of fuel consumption and exhaust emissions. Waste heat recovery systems based on Organic Rankine Cycle (ORC) technology have a significant potential to reduce fuel consumption and exhaust emissions. In this study, the optimization of the regenerative ORC was carried out for a bulk carrier. Multi-objective optimization was performed using a Grey Wolf Optimization algorithm that is a powerful and novel algorithm. Thermo-economic evaluations were carried out by considering the design and off-design working conditions of the ship. In addition, the impact of the optimized ORC system on decarbonization was investigated. The results showed that the annual average Wnet was determined as 372.78 kW. The annual average fuel saving and the annual average CO2 reduction were calculated as 522.83 tfuel/year and 1628.09 tCO2/year, recpectively. The findings indicated that using the RORC system on ships is a promising solution for increasing emission restrictions and environmental concerns.en_US
dc.description.abstractDeniz taşımacılığı dünya ticaretinde çok önemli bir paya sahiptir. Ancak, küresel sera gazı emisyonları üzerinde kaçınılmaz bir etkiye sahiptir. Bu nedenle yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonlarının azaltılması için büyük bir motivasyon bulunmaktadır. Organik Rankine Çevrimi (ORC) teknolojisine dayalı atık ısı geri kazanım sistemleri, yakıt tüketimini ve egzoz emisyonlarını azaltmak için önemli bir potansiyele sahiptir. Bu çalışmada, bir dökme yük gemisi için rejeneratif ORC atık ısı geri kazanım sisteminin optimizasyonu gerçekleştirilmiştir. Çok amaçlı optimizasyon, güçlü ve yeni bir algoritma olan Gri Kurt Optimizasyon algoritması kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Geminin tasarım ve tasarım-dışı çalışma koşulları dikkate alınarak termoekonomik değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca, optimize edilmiş ORC sisteminin dekarbonizasyon üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Sonuçlar, yıllık ortalama Wnet'in 372.78 kW olarak hesaplandığı göstermiştir. Yıllık ortalama yakıt tasarrufu ve yıllık ortalama CO2 azaltımı ise sırasıyla 522.83 tyakıt/yıl ve 1628.09 tCO2/yıl olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bulgular, gemilerde RORC sisteminin kullanılmasının, artan emisyon kısıtlamaları ve çevresel kaygılar için umut verici bir çözüm olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOrdu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.52998/trjmms.1086444en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrganic rankine cycleen_US
dc.subjectWaste heat recoveryen_US
dc.subjectMulti-objective optimizationen_US
dc.subjectFuel savingen_US
dc.subjectCO2 emissionen_US
dc.subjectOrganik rankine çevrimien_US
dc.subjectAtık ısı geri kazanımıen_US
dc.subjectÇok amaçlı optimizasyonen_US
dc.subjectYakıt tasarrufuen_US
dc.subjectCO2 emisyonuen_US
dc.titleInvestigation of the Effect of the Regenerative Organic Rankine Cycle System on Decarbonization for a Bulk Carrieren_US
dc.title.alternativeDökme yük gemisi için Rejeneratif Organik Rankine Çevrimi Sisteminin Dekarbonizasyon Üzerindeki Etkisinin Araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Denizcilik ve Deniz Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBarbaros Hayrettin Gemi İnşaatı ve Denizcilik Fakültesi -- Gemi İnşaatı Ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage90en_US
dc.identifier.endpage103en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.isteauthorGürgen, Samet
dc.relation.indexTR-Dizinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster