• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Makina Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Makina Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulational energy analyses of different transmission (automated manuel transmission vs continuously variable transmission) selection effects on fuel cell hybrid electric vehicles’ energetic performance

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (6.223Mb)

Tarih

2024

Yazar

Tanç, Bahattin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Tanç, B. (2024). Simulational energy analyses of different transmission (automated manuel transmission vs continuously variable transmission) selection effects on fuel cell hybrid electric vehicles’ energetic performance. International Journal of Hydrogen Energy, 75, pp. 506-514. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2024.02.360

Özet

In recent years, the adoption of alternative fuels and hybrid vehicles has necessitated radical changes to meet the energy needs of the automotive sector. Hybrid electric vehicles are used as a perfect step between traditional fossil fueled internal combustion engines and fully electric vehicles. Deeply related to this, complicated industry and manufacturers need simulation programs to reduce both the cost of test sets and to use time with the highest efficiency. Before the production, especially in automotive sector, the simulation and prototyping procedure is playing an indispensable role. For this study, the AVL-Cruise simulation tool was chosen. Due to its capability to keep up with evolving technological structures, this program can be easily implemented in hybrid vehicle simulations. In this study, a hybrid engine model was created based on a 1.5 L, four -cylinder gasoline engine and a 10 kW electric motor. Energy analysis, based on the variations in the CVT and AMT transmissions of a hybrid motor, was conducted under three different driving cycles and compared in detail. Additionally, energetic balance like exergy is executed for this model. Sankey diagrams were employed to illustrate the differences and energy consumptions of the vehicle based on the selected modeling criteria. As a result, the CVT is slightly better behaviors than AMT both fuel consumption (2.5 - 4%), emission reducing (1.5 - 4.6%) and energetic balances (3.6 - 5%).

Kaynak

International Journal of Hydrogen Energy

Cilt

75

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2024.02.360
https://hdl.handle.net/20.500.12508/3183

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları | Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1419]
  • Araştırma Çıktıları | Web of Science İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1459]
  • Makale Koleksiyonu [205]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.