• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
teknoversite
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Fakülteler
  • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Detection of Road Damages Using Machine Learning Methods with Data Collected from Various Geographies: A Study on Türkiye

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full Text (2.231Mb)

Tarih

2024

Yazar

Kavcı, Ahmet Cihangir
Cansız,Ömer Faruk

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KAVCI, A. C., CANSIZ, Ö. F. (2024). Detection of Road Damages Using Machine Learning Methods with Data Collected from Various Geographies: A Study on Türkiye. Firat University journal of experimental and computational engineering (Online) , 3(3), 255 - 270. doi.org/10.62520/fujece.1421398

Özet

Karayolu hasarı, özellikle sürücülerin konforunu ve güvenliğini ciddi şekilde etkilemektedir. Yollardaki hasarların tespiti, sadece ulaşım güvenliği açısından değil, aynı zamanda maliyet açısından da büyük önem taşımaktadır. Yol hasarlarının tespiti, erken müdahale ve onarımı sağlamak açısından kritik öneme sahiptir. Bu çalışmada, YOLO (You Only Look Once) v8 algoritmasının yol hasar tespit performansı, Çekya-Türkiye, Hindistan-Türkiye, ABD-Türkiye ve Japonya-Türkiye dahil olmak üzere farklı coğrafyalardan elde edilen veri setleri kullanılarak değerlendirildi. Bulgular, algoritmanın hasar tespit konusundaki yeteneklerini ve belirli hasar türlerini ayırt etmede karşılaştığı zorlukları ortaya koydu. Türkiye veri setinin oluşturulması için Hatay ilindeki yolların görüntüleri kaydedildi. Bu görüntüler, Microsoft'un VoTT uygulaması kullanılarak etiketlendi. Geliştirilen modeller arasında karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yapıldı. Bu modeller arasında en iyi sonuçları Japonya-Türkiye modeli, 0.55 mAP ve 0.54 F1 skoru ile verdi. Modellerin sonuçları, hasarın görünümünün coğrafi konuma ve yol verilerinin kalitesine göre değiştiğini gösterdi. Yerel görüntülerden ve belirsiz hasar türlerinden oluşan verilerin eğitimde önemli olduğu gözlemlendi.

Kaynak

Firat University journal of experimental and computational engineering (Online)

Cilt

3

Sayı

3

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/en/pub/fujece
https://hdl.handle.net/20.500.12508/3297

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [82]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@İSTE

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliİSTE Yazarına Göreİndekslendiği Kaynaklara Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || İskenderun Teknik Üniversitesi || OAI-PMH ||

İskenderun Teknik Üniversitesi, İskenderun, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
İskenderun Teknik Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@İSTE:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.