Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Farklı kalınlıktaki AA6061-T6 levhaların sürtünme karıştırma kaynağı için uygun kaynak parametrelerinin belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 2018)
Bu çalışmada, dört farklı kalınlıktaki AA6061-T6 levhaların sürtünme karıştırma kaynağı ile hatasız birleştirilebilmesi için kullanılması gereken kaynak parametreleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, her bir levha ...
Sürtünme Karıştırma Kaynağıyla Birleştirilen St37/St52 Levhaların Mikroyapı Karakterizasyonu ve Mekanik Özellikleri
(2018)
Sürtünme Karıştırma Kaynağı (SKK), geçtiğimiz otuz yılda çeşitli endüstrilerde alüminyum alaşımlarına başarı ile uygulanmaktadır. Fakat çeliklerin kaynağında, bu işlemlerde açığa çıkan sıcaklıklara dayanabilecek karıştırıcı ...
St 22 Çeliğinin Derin Çekilebilirliğine Etki Eden Parametrelerin ANOVA ile Analizi
(2018)
Bu çalışmada soğuk haddelenmiş ve ardından galvanizlenmiş St 22 çeliğininkimyasal bileşimi, soğuk haddeleme öncesindeki sac kalınlığı ve mekaniközellikleri (akma ve çekme gerilmesi, % uzama) ile soğuk haddeleme ezmeoranının ...
The Effect of Nonwoven Electrospun PAN Nanofiber Mat on Mechanical and Thermal Properties of Epoxy Composites
(2018)
In this study mechanical and thermal properties of epoxy resin reinforced withdifferent numbers of nanofiber layers which produced with electrospinning method wasinvestigated. Solution of 10 wt% of polyacrylonitrile (PAN) ...
Prospects of laser beam welding and friction stir welding processes for aluminum airframe structural applications
(Elsevier Ltd, 2018)
The present study deals with laser beam welding (LBW) and friction stir welding (FSW) applied to high-strength aluminum alloys used in aircraft industry and displays their advantages compared with the riveting technique ...
Boride Layer Growth Kinetics Of Aisi H13 Steel Borided With Nano-Sized Powders
(Polish Academy Sciences, Institute Metallurgy & Materials Sciences, 2018)
Growth kinetics of boride layers in AISI H13 steel was investigated using the pack bonding method at temperatures of 1073, 1173 and 1273 K (800 degrees C, 900 degrees C and 1000 degrees C) for periods of 2, 4 and 6 h with ...
State of art of hydrogen usage as a fuel on aviation
(State of art of hydrogen usage as a fuel on aviation, 2018)
Air transportation phenomenon is placed with sharing of world energy consumption between 2.5% and 5% totally and showing an increasing perspective approximately 4.8% per year. With the increasing world population and the ...