Search
Now showing items 1-9 of 9
Fast Food Kültürüne Yöresel Bir Dokunuş: İskenderun Döneri Tercihine Etki Eden Faktörler
(2018)
Bu çalışmada, popülerliği her geçen gün daha da artan ve yurt içi ve yurt dışı birçok farklı yerde tüketicilerin hizmetine sunulan İskenderun dönerinin tüketici özelliklerinin ve tüketicilerin İskenderun döneri tercihlerine ...
Mondros’tan Ankara Anlaşması’na İskenderun-Antakya Bölgesinin Durumu, İşgallere Karşı Mustafa Kemal Paşa’nın Tepkisi ve Tayfur (Sökmen) Bey’in Faaliyetleri (1918-1921)
(2018)
Osmanlı Devleti toprakları üzerinde menfaatleri olan ve biran önce buralara sahip olma isteği duyan I. Dünya Savaşı galibi sömürgeci devletler, 30 Ekim 1918 tarihli Mondros Ateşkes Antlaşması ile beklentilerine ulaştılar. ...
Turizm Öğrencilerinin Hatay İli Somut Kültürel Miras Değerine Yönelik Algıları: İskenderun Teknik Üniversitesi Örneği
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2020)
Bu araştırma, 2017 yılında İskenderun Teknik Üniversitesi Turizm işletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu lisans öğrencilerinin Hatay’ın somut kültürel varlıklarına dair algılarının ölçülmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, ...
Şarap Turizmi’ne Yerel Halkın Bakış Açısı: Hatay Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)
İnsanların şaraba olan merak ve ilgisi, şarap üretim süreci, şarap kültürü ve bölgesel çekim etkisiyle şarap turizmi dünyada ilgi çeken bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Bu çalışmada alternatif turizm türlerinden biri ...
UNESCO Yaratıcı Gastronomi Şehri Hatay'ın Yerel Gastronomi İşletmecilerinin Bakış Açısıyla Farkındalık Düzeyinin İncelenmesi
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)
Bu çalışmada Hatay’ın UNESCO yaratıcı gastronomi şehri olması ile ilgili yerel gastronomi işletmelerinin farkındalık düzeyinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 8 yerel gastronomi işletmesi yöneticisi ile ...
Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)
Şehir pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin pazarlanmasından daha karmaşık bir sürece sahiptir. Bu çalışma, konuyuturizm açısından ele almıştır. Destinasyon imajı algısının tespit edilmesi şehir pazarlamasında ...
Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği
(Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2021)
Şehir pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin pazarlanmasından daha karmaşık bir sürece sahiptir. Bu çalışma, konuyu
turizm açısından ele almıştır. Destinasyon imajı algısının tespit edilmesi şehir pazarlamasında ...
A research on the determination of contributions of good agricultural practices at citrus production on agricultural enterprises from the points of technology and economy
(Namik Kemal University - Agricultural Faculty, 2018)
Good Agricultural Practices are agricultural production methods which are applied for the goals of: to realise an agricultural production which doesn’t harm to the healths of the human beings and animals; the protection ...
Turizm Eğitimi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Turizm ve Etkilerine Yönelik Algıları: Hatay Örneği
(Journal of Gastronomy, Hospitality, and Travel, 2021)
Turizm faaliyetleri her geçen gün ilerleme ve gelişme göstermektedir. Türkiye’nin en güneyindeki Hatay ili de turizm alanında devamlı büyüme gösteren şehirlerden birisidir. Bu ilerleme ve gelişmeler bazı etkileri beraberinde ...