Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 72, listelenen: 21-40
-
Turizm Eğitimi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Turizm ve Etkilerine Yönelik Algıları: Hatay Örneği
(Journal of Gastronomy, Hospitality, and Travel, 2021)Turizm faaliyetleri her geçen gün ilerleme ve gelişme göstermektedir. Türkiye’nin en güneyindeki Hatay ili de turizm alanında devamlı büyüme gösteren şehirlerden birisidir. Bu ilerleme ve gelişmeler bazı etkileri beraberinde ... -
Helal Turizmin Gayrimüslim Bakış Açısı ile Değerlendirilmesi: İstanbul’u Ziyaret Eden Turistler Üzerine Bir Araştırma
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2021)Günümüzde uluslararası turizm hareketleri içerisinde gittikçe artan bir paya sahip olan helal turizm olgusunun Türkiye turizmi içerisinde de önemli bir paya sahip olduğu görülmektedir. İslami öğretiler doğrultusunda mal ... -
Online Yemek Siparişi Veren Tüketicilerin E-Güven, E-Memnuniyet ve Esadakat Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Hatay Örneği
(Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel, 2022)Çevrimiçi ortamda yemek hizmeti sunan işletmelerden yemek siparişi veren tüketicilerin e-güven, e-memnuniyet, e-sadakat düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amaç ... -
Plant protein enrichment effect on the physical, chemical, microbiological, and sensory characteristics of yogurt
(Wiley, 2022)Yogurt is a coagulated dairy product that is fermented by typical starter cultures. Yogurt has the highest demand rate among fermented products due to its sensory properties. Well-consumed food products are being enriched ... -
Comparative assessment of quality parameters and bioactive compounds of white and black garlic
(Springer, 2022)Quality parameters and bioactive compounds of two white garlic samples from two regions of Turkey (Gaziantep and Kastamonu) and five commercial black garlic samples were investigated. It was found that the black garlic ... -
Travel Itch as A New Phenomenon: Travel Motives and Attributes of Itchers
(University of Rijeka, 2022)Purpose - This study aims to better understand the phenomenon of travel itch by revealing the travel motives and travel attributes of "travel itchers" within the framework of motivational theories. Design/methodology/approach ... -
Turizm 4.0 ve Turizm Eğitimi
(SRA Academic Publishing, 2022)GİRİŞ Dünyada hızla gelişen endüstrilerin başında gelen turizm; sosyal, kültürel, çevresel ve ekonomik bağlamda bölgeler ve ülkeler üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Turizm endüstrisinin sosyal ve kültürel hayata, ... -
Destinasyon çekim ve rekabet gücünde turistik ürün özellikleri
(SRA Academic Publishing, 2022)GİRİŞ Ürün, insanların ihtiyaçlarına yönelik sunulan tüm mal ya da hizmetler olarak ifade edilmektedir (Kozak, 2008:125). Turizm endüstrisinde diğer sektörlerden ayrı olarak ortada net bir ürün olmadığından literatürde ... -
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD) Makalelerinin Bibliyometrik Analizi
(Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2022)Bu çalışma, Türkiye’de turizm alanyazınındaki akademik dergiler içerisinde 2019 yılında etki faktörü en yüksek olarak belirlenen Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi’nde 2018, 2019 ve 2020 yıllarında hakem denetimli ... -
Operation and Interaction of Software Used in Digital Distribution Channels in Direct Marketing of Hotels
(Darnios Aplinkos Vystymas, 2022)With the development of technology, the ways of doing business are changing, and digital transformations are taking place in the activities of businesses. At this point, digital transformation is reflected in the service ... -
The role of organizational commitment in the relationship of strategic talent management and sustainable competitive advantage
(Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 2021)The purpose of this research is to reveal the relationship between strategic talent management and sustainable competitive advantage and to investigate whether the organizational commitment plays a role in this relationship ... -
A research on performance appraisal and performance appraisal form development process in hotel enterprises
(Peter Lang AG, 2021)There is a continued need for overarching and profound approaches to tourism and hospitality. The concept of tourism and hospitality needs to be thoroughly considered so that issues with an ever-increasing complexity and ... -
How do flow experiences and emotional states of individuals participating in recreational activities affect their self-efficacy perceptions and life satisfaction?
(Journal of multidisciplinary academic tourism, 2021)This research is based on social cognitive theory and aims to determine the effects of flow experience and positive and negative emotional states of individuals participating in recreational activities on their self-efficacy. ... -
Kalite Yönetim Ödülü Alan Otellerin Çevre Duyarlılık Faaliyetlerinin Yeşil Yıldız Kriterleri Kapsamında Değerlendirilmesi
(Mimarlık Bilimleri ve Uygulamaları Dergisi, 2021)Turizmde otellerin çevreci uygulamaları daha çok desteklemesi ve misafirlerin bu konuda her geçen gün daha ilgili olmasından dolayı çevre konularında alınan sertifikalar ve ödüller önemini arttırmaktadır. Bu çalışmada ... -
Otellerin Çevrimiçi Rezervasyon Motoru Kullanımı ve Yorum Siteleri Entegrasyonu Üzerine Nitel Bir Araştırma: Hatay Otelleri Örneği
(Detay Yayıncılık, 2020)Otellerin yeni teknolojilere hızlı uyum sağlaması, faaliyetlerinde başarılı olmalarını sağlamaktadır. Bu araştırmada, gelişen teknolojilerden yararlanmak isteyen konaklama işletmelerinin potansiyel misafirlerine doğrudan ... -
Adana’nın Unesco Yaratıcı Şehirler Ağı Gastronomi Teması Kapsamında Değerlendirilmesi
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2021)Çalışmada, Adana’nın UNESCO yaratıcı şehirler ağı kapsamında “Gastronomi şehri” olarak seçilme ihtimalini ortaya koymak hedeflenmektedir. Veri toplama yöntemi olarak görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Şehir pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin pazarlanmasından daha karmaşık bir sürece sahiptir. Bu çalışma, konuyuturizm açısından ele almıştır. Destinasyon imajı algısının tespit edilmesi şehir pazarlamasında ... -
Yazılım Bilişim Sistemleri Yetkilileri Perspektifinden Otellerde Dijital Pazarlama
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2021)Turizm pazarlamasında geleneksel pazarlama araçlarının yerini teknolojik yazılımlar almaktadır. Bununla birlikte teknolojiyle dönüşen ve giderek şeffaflaşmak zorunda olan turizm pazarlamasında pazar payından yararlanan ... -
Dijital Pazarlama Yöneticilerinin Bakış Açısıyla En Uygun Otel Seçimi: Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) ve PROMETHEE Yaklaşımı
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)İnternetin yaygınlaşması turizmde e-ticaretin hızlı bir biçimde gelişmesini sağlamıştır. Turistlerin tatil kararlarını vermede çeşitli fırsatlar sunarak önemli hale gelen çevrimiçi deneyim paylaşım ... -
Uluslararası Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi Kapsamında Türkiye’nin Güçlü ve Zayıf Yönlerinin Değerlendirilmesi
(Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2021)Uluslararası rekabette yaşanan artış, turizm hedeflerini gerçekleştirmek isteyen destinasyonlar için rekabetçi güçlerin analizini, destinasyonu bekleyen fırsat ve tehditleri değerlendirmeyi zorunlu kılmaktadır. Alanyazında ...