Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 72, listelenen: 55-72
-
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD) Makalelerinin Bibliyometrik Analizi
(Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2022)Bu çalışma, Türkiye’de turizm alanyazınındaki akademik dergiler içerisinde 2019 yılında etki faktörü en yüksek olarak belirlenen Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi’nde 2018, 2019 ve 2020 yıllarında hakem denetimli ... -
Şarap Turizmi’ne Yerel Halkın Bakış Açısı: Hatay Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)İnsanların şaraba olan merak ve ilgisi, şarap üretim süreci, şarap kültürü ve bölgesel çekim etkisiyle şarap turizmi dünyada ilgi çeken bir turizm çeşidi haline gelmiştir. Bu çalışmada alternatif turizm türlerinden biri ... -
Şeb-i Arus Törenlerine Katılan Yerli Turistlerin Kültür Turisti Tipolojileri
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)Bu araştırmanın amacı, Şeb-i Arus törenlerine katılan yerli turistlerin, kültür turisti tipolojilerinin tespit edilmesi ve kültür turisti tipolojilerinin turistlerin demografik özellikleri bakımından farklılaşıp ... -
Şef Adaylarının Meslekteki İlk Yıllarına İlişkin Tutumlarında, Öz Yeterlilik ve Benlik Saygısının Rolü
(Journal of gastronomy, 2023)Bu araştırma, erken yetişkinlik dönemindeki ön lisans ve lisans öğrencilerinin mesleki tutum, öz yeterlilik algıları ve benlik saygısı ile olan ilişkisini araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, çalışmada şef adaylarının ... -
Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Şehir pazarlaması, herhangi bir ürün ya da hizmetin pazarlanmasından daha karmaşık bir sürece sahiptir. Bu çalışma, konuyuturizm açısından ele almıştır. Destinasyon imajı algısının tespit edilmesi şehir pazarlamasında ... -
Tekirdağ Mutfak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Dünyanın en önemli mutfak kültürlerinden Türk mutfağının, geçmişten günümüze uzun bir tarihe sahip olduğu bilinmektedir. Tekirdağ ise konumu gereği sürekli bir geçiş noktası olması nedeni ile farklı medeniyetlerden mutfak ... -
Temalı Park Şirketlerinin Web Sitelerinin İçerik Analizi ile Değerlendirilmesi: Dünyadaki ve Türkiye’deki Örneklerin Kıyaslanması
(OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2020)Temalı parkların turizm talebi artışında önemli rol oynamaya başladığı görülmektedir. Son yıllarda temalı parkların sayılarında artış gözlenirken, bu pazardaki rekabetin de arttığı görülmektedir. Temalı parklar, insanların ... -
Travel Itch as A New Phenomenon: Travel Motives and Attributes of Itchers
(University of Rijeka, 2022)Purpose - This study aims to better understand the phenomenon of travel itch by revealing the travel motives and travel attributes of "travel itchers" within the framework of motivational theories. Design/methodology/approach ... -
Turizm 4.0 ve Turizm Eğitimi
(SRA Academic Publishing, 2022)GİRİŞ Dünyada hızla gelişen endüstrilerin başında gelen turizm; sosyal, kültürel, çevresel ve ekonomik bağlamda bölgeler ve ülkeler üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Turizm endüstrisinin sosyal ve kültürel hayata, ... -
Turizm Eğitimi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Turizm ve Etkilerine Yönelik Algıları: Hatay Örneği
(Journal of Gastronomy, Hospitality, and Travel, 2021)Turizm faaliyetleri her geçen gün ilerleme ve gelişme göstermektedir. Türkiye’nin en güneyindeki Hatay ili de turizm alanında devamlı büyüme gösteren şehirlerden birisidir. Bu ilerleme ve gelişmeler bazı etkileri beraberinde ... -
Turizm Öğrencilerinin Hatay İli Somut Kültürel Miras Değerine Yönelik Algıları: İskenderun Teknik Üniversitesi Örneği
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2020)Bu araştırma, 2017 yılında İskenderun Teknik Üniversitesi Turizm işletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu lisans öğrencilerinin Hatay’ın somut kültürel varlıklarına dair algılarının ölçülmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, ... -
Turizmde Covid-19 Darboğazı
(İksad Yayınevi, 2021)Salgın hastalıkların insanlık tarihi kadar eskilere dayandığı düşünülmektedir. Dünya geneline yayılan salgın hastalıklar, pandemi (bir kıtaya ya da tüm dünyaya yayılan salgın hastalık) olarak adlandırılmaktadır. Sürekli ... -
Uluslararası Seyahat ve Turizm Rekabetçilik Endeksi Kapsamında Türkiye’nin Güçlü ve Zayıf Yönlerinin Değerlendirilmesi
(Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 2021)Uluslararası rekabette yaşanan artış, turizm hedeflerini gerçekleştirmek isteyen destinasyonlar için rekabetçi güçlerin analizini, destinasyonu bekleyen fırsat ve tehditleri değerlendirmeyi zorunlu kılmaktadır. Alanyazında ... -
UNESCO Yaratıcı Gastronomi Şehri Hatay'ın Yerel Gastronomi İşletmecilerinin Bakış Açısıyla Farkındalık Düzeyinin İncelenmesi
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Bu çalışmada Hatay’ın UNESCO yaratıcı gastronomi şehri olması ile ilgili yerel gastronomi işletmelerinin farkındalık düzeyinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 8 yerel gastronomi işletmesi yöneticisi ile ... -
Yazılım Bilişim Sistemleri Yetkilileri Perspektifinden Otellerde Dijital Pazarlama
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2021)Turizm pazarlamasında geleneksel pazarlama araçlarının yerini teknolojik yazılımlar almaktadır. Bununla birlikte teknolojiyle dönüşen ve giderek şeffaflaşmak zorunda olan turizm pazarlamasında pazar payından yararlanan ... -
Yerli Turistlerin Algıladıkları Gastronomi İmajının, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakatine Etkisi: Hatay Örneği
(Turizm Akademik Dergisi, 2023)Destinasyonlar, turizm endüstrisinin sürekli değişen ve farklılaşan dinamikleri karşında, turist istek ve beklentilerini karşılayabilmek için, çekicilik yaratan stratejiler uygulamaktadır. Bu açıdan önemli çekicilik bileşeni ... -
Yiyecek İçecek İşletmeleri Çalışanlarının Ruhsal Liderlik Algılarının İş Tatmin Düzeyleri Üzerine Etkisi: İstanbul Örneği
(2018)Bu araştırmanın temel amacı yiyecek içecek işletmeleri çalışanlarının ruhsal liderlik algılarını ve iş tatmin düzeylerini belirleyerek, ruhsal liderlik algılarının iş tatmini üzerinde etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır. ... -
Yiyecek İçecek İşletmeleri Çalışanlarının Yöneticilerinde Algıladıkları Liderlik Davranışı ile İşten Ayrılma Niyetleri Arasındaki İlişki
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)Özellikle emek yoğun, personel devir hızının fazla ve üretimle tüketimin eş zamanlı olduğu yiyecek içecek işletmelerinde çalışanların işten ayrılma niyetleri işletmelerin başarısı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu ...